Ecuador dag 5 - othegrouch

Ecuador, dag 5

Om 7 uur (na ons ontbijt) werden we opgehaald door Ruben. Hij was ook degene die ons had opgehaald van de luchthaven, en hij zou ons naar de jungle brengen. Althans dat dachten wij.

Het bleek dat hij onze gids zou zijn gedurende ons gehele verblijf in de jungle, wat enigszins overdreven was omdat daar in de lodge uiteraard ook gidsen aanwezig waren.

Per taxi gingen we naar het Terminal Terrestre. Dit is de benaming voor het busstation vanwaar bussen vertrekken naar zo ongeveer iedere stad in Ecuador. Nagenoeg iedere stad heeft z’n eigen Terminal Terrestre (of TerTer zoals de Ecuadorianen zeggen).

Hier kochten we kaartjes voor de bus naar Tena, een lange reis. Om ongeveer twee uur ‘s middags kwamen we aan in Tena. Helaas was de bus die vanaf daar moesten hebben net weg, dus moesten we tot vier uur wachten.

We kwamen er achter dat er nog een groep Nederlanders te wachten stond op dezelfde bus. Zij zouden ook naar Liana Lodge gaan (en later zouden we er achter komen dat we hen nog wel vaker zouden tegenkomen).

Na nog eens anderhalf uur bussen over een zandweg door de jungle stopte de bus opeens.

We waren er, tenminste, vanaf hier gingen we per boot verder. Om ongeveer zes uur kwamen we aan in de lodge. Hier kregen we een (warm alcoholisch) welkomstdrankje en popcorn.

We kregen de beste lodge van het complex met een heel mooi uitzicht over de Rio. Om zeven uur kregen we een heerlijk diner, daarna hebben we de hele avond bij het kampvuur gezeten. Begeleid door zang en gitaar van twee Deense meisjes.

Heerlijk geslapen met junglegeluiden op de achtergrond.