Ecuador dag 12 - othegrouch

Ecuador, dag 12

Om 5.30 uur opgestaan!

Zonder ontbijt (nog nergens zin in) naar het station gelopen. Daar hebben we broodjes en koffie gehaald, je moet immers toch wat in je maag hebben en van koffie word je wakker. :)

Langzamerhand werd het steeds drukker.

Er was geen mogelijkheid meer om kaartjes te kopen (wat volgens onze bijbel wel zou kunnen), en een aantal mensen moesten dan ook teleurgesteld vertrekken.

Meneer Lopez herkende ons direct en zorgde ervoor dat wij als eerste op de trein konden.

Ik zeg op de trein, want je mag op het dak zitten!

Het is overigens geen trein, maar een omgebouwde bus genaamd Ferrocaril.

Onze bagage werd keurig beneden opgeborgen, dus daar hoefden we ons geen zorgen over te maken.

Het was ontzettend koud, opeens hadden we allebei spijt dat we geen (duur) winddicht jack hadden aangeschaft voor de vakantie.

Het waaide erg hard, en daar kwam nog regen bij. Maar het was wel de moeite waard!

De omgeving is ontzettend mooi en we hebben dan ook veel foto’s gemaakt. Het laatste deel van de reis (vanaf Alausí) heet de Duivelsneus en dat is zo ontzettend steil dat de trein via een zigzag spoor naar beneden (en weer naar boven) rijdt.

De trein rijdt dus afwisselend vooruit en weer achteruit.

Terug in Alausí (het eindpunt) hebben we meer dan 2,5 uur gewacht totdat de bus eindelijk vertrok. Want zolang de bus niet vol zit vertrekt hij dus gewoon niet, en dat kan lang duren :(

De busreis zelf duurde daarna nog drie uur. In Cuenca aangekomen hebben we eerst even lekker gedoucht en daarna hebben we wat rondgelopen door de stad. Na het avondeten waren we allebei erg moe, en we zijn dan ook vroeg gaan slapen.